مقالات, ویگو

هر چیزی که باید درباره سرویس دوره‌ای ویگو بدانید

سرویس دوره ای ویگو

درباره سرویس دوره ای ویگو چه میدانید؟

همراه ما باشید تا به شما بهترین نمایندگی سرویس دوره ای ویگو را معرفی کنیم. همچنین امروز به فاکتور‌های سرویس این مدل از موتور‌های تی‌اس‌وی خواهیم پرداخت و لوازم مصرفی پراستفاده آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به‌دست بیاورید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

سرویس دوره ای ویگو

موتور سیکلت‌های ویگو

بد نیست پیش از آغاز بحث سرویس دوره ای ویگو کمی با این برند آشنا شویم. ویگو از دسته موتور‌های اسکوتری برند TVS محسوب می‌شود. تی‌وی‌اس شرکتی چندملیتی است که مرکز آن در کشور هند قرار دارد و اتفاقا در این کشور جزء بهترین‌ها است. این شرکت سومین شرکت تولیدکننده موتور سیکلت در هند به‌شمار می‌رود. البته که موفقیت TVS تنها محدود به کشور هند نیست.
این شرکت در سال 2013 رکورد فروش را جابه‌جا کرد و امروز جزء 10 شرکت برتر تولید‌کننده موتور سیکلت در جهان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین ویژگی موتور سیکلت ویگو وزن کم و سواری راحت آن است. جوانان زیادی در سراسر دنیا از این سری استقبال کردند و حالا تبدیل به یکی از سری‌های محبوب موتور سیکلت در سراسر جهان شده است.

در سرویس دوره‌ ای wego چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

سرویس موتور سیکلت به‌صورت دوره‌ای سبب آن خواهد شد که وسیله شما طول عمر بیشتری داشته باشد. همچنین باعث آن می‌شود که شما در طولانی‌مدت برای آن کمتر هزینه کنید.
برای این کار شما باید به نمایندگی سرویس دوره ای ویگو مراجعه کنید تا عملیات سرویس برای شما انجام شود. اما چه وقت باید چنین کاری را انجام داد؟ لوازم مصرفی موتور سیکلت شما عمر مشخصی دارند.

این لوازم را باید در زمان درست تعویض کرد. شما نه باید آن‌ها را پیش از طی‌شدن عمر مشخص‌شان تعویض کنید و نه پس از آن. به‌ این دلیل که اگر زودتر این تعویض را انجام دهید، صرفه اقتصادی برایش وجود ندارد و اگر هم دیرتر این کار را انجام دهید، به قطعات خودرو شما آسیب وارد خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره این طول عمر و قطعات مختلف با شما صحبت کنیم.

تعویض روغن موتور ویگو

در زمینه تعویض روغن شما باید به مدل انجین و خوراک مورد نیاز او نگاه کنید. روغن موتور باید بعد از 1000 کیلومتر تعویض شود. به‌طور کلی 3 نوع روغن انجین برای موتور سیکلت‌ها داریم که عبارت‌اند از:

  • مینرال: پایه روغن‌های مینرال نفت خام بوده و شیوه ساخت آن‌ها بسیار ابتدایی است به همین دلیل کیفیت مطلوبی ندارند. برای موتور‌های قدیمی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • سنتتیک: این روغن‌ها در محیط آزمایشگاهی تولید می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی دارند. هزینه تهیه آن‌ها نیز به مراتب از دیگر مدل‌ها بیشتر است.
  • نیمه سنتتیک: این روغن‌ها ترکیبی از سنتتیک و مینرال هستند. کارایی و قیمت آن‌ها متوسط است.

در بحث روغن، استاندارد‌های روغن موتور نیز اهمیت زیادی خواهند داشت. 2 نوع استاندارد کلی داریم که شامل API و JASO می‌شود.
خود JASO نیز 2 زیراستاندارد JASO MA و JASO MB را شامل خواهد شد که نوع دوم برای موتورهای اسکوتری مناسب‌تر است. خود کارخانه تی‌وی‌اس معمولا براساس مدل و نوع موتور (انژکتوری و کاربراتی‌) پیشنهاد‌هایی برای استفاده از روغن را ارائه خواهد داد.

فیلتر روغن موتورهای ویگو

در نمایندگی سرویس دوره ای ویگو یکی دیگر از لوازمی که صاحبان موتور سیکلت برای تعویض به آن اشاره می‌کنند فیلتر روغن است. فیلتر روغن باقی نمی‌گذارد که باقی‌مانده‌های فرایند احتراق موتور، ذرات و گرد‌وغبار به موتور وارد شود. فیلتر روغن می‌تواند تا مدت زیادی کار کند نیاز به تعویض نخواهد داشت.

تعویض فیلتر هوا در موتور ویگو

بیشتر اوقات این‌طور به شما توضیح می‌دهند که فیلتر هوا باید در 10هزار تا 20هزار کیلومتری تعویض شود. این مقدار بسیار کلی است و سرویس دوره ای wego شما را برای محاسبه شاید کمی دچار چالش کند.
از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که این وسیله مصرفی را در هر 12هزار کیلومتر تعویض کنید. البته به عقیده برخی این موضوع تا حد زیادی به آلودگی شهر شما هم بستگی دارد. یعنی اگر در شهری آلوده زندگی می‌کنید، باید سریع‌تر برای تعویض اقدام کنید.

شمع در سرویس ویگو

در سرویس ویگو یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنید بحث تعویض شمع‌ها است. در نمایندگی سرویس دوره ای ویگو به شما درباره انواع شمع‌ها اطلاعاتی خواهند داد اما باید بدانید که به‌صورت کلی شمع را باید هر 12هزار کیلومتر تعویض کرد.
این موضوع به جنس شمع شما نیز بستگی دارد. جنس شمع‌های مرسوم در بازار به‌ترتیب کیفیت ضعیف به خوب عبارت است از:

• شمع‌های مسی
• شمع‌های پلاتینیومی
• شمع‌های ایریدیومی
البته که در این موضوع نیز باید مدل موتور سیکلت wego خود را در نظر بگیرید و ببینید که بهترین شمع برای آن کدام است.

تسمه موتورهای ویگو در سرویس دوره‌ ای

تسمه‌های موتور سیکلت دور فولی عقب و جلو پیچیده خواهند شد و نیرو را به چرخ‌ها برای حرکت منتقل می‌کنند. تسمه موتورسیکلت wego را نیز باید هر 10هزار کیلومتر تعویض کرد.
مدل‌های زیادی از تسمه در بازار وجود دارند که اگر شما به نمایندگی سرویس دوره ای ویگو مراجعه کنید، تیم نمایندگی به شما بهترین محصول را پیشنهاد خواهند داد.
اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره تسمه و کارکرد آن در موتور به‌دست بیاورید، مقاله چرا باید از تسمه اورجینال برای ویگو استفاده کنیم می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

سرویس مجموعه کلاچ ویگو

شما باید هر 5هزار کیلومتر برای سرویس مجموعه کلاچ موتورسیکلت ویگو به نمایندگی سرویس دوره ای ویگو مراجعه کنید. اگر برای سرویس این مجموعه دیر اقدام کنید، ممکن است به قطعات اصلی موتور شما آسیب‌های جدی وارد شود. البته نوع رانندگی شما نیز در مدت‌زمان تعویض این قطعه موثر خواهد بود.

چگونه به نمایندگی سرویس دوره ای ویگو مراجعه کنیم؟

بهترین کار برای سرویس مراجعه به تیم متخصص نمایندگی مفتخری است. تیم متخصص نمایندگی ما می‌تواند تمام امور مربوط به سرویس موتور ویگو را برای شما انجام دهد. این نمایندگی در سال 1394 تاسیس شد و تا به امروز توانسته به مشتریان زیادی خدمات باکیفیت سرویس را ارائه دهد.
ما به شما کمک می‌کنیم که بهترین سرویس ممکن را داشته باشید. برای سرویس موتور ویگو خود تنها کافی‌است با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. از شما نیز ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

جمع‌بندی

نمایندگی سرویس دوره ای ویگو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سرویس دوره‌ای موتور خود را به‌راحتی و بدون دردسر انجام دهید. برای انجام سرویس دوره‌ای ویگو، می‌توانید به نمایندگی ما مراجعه کنید.
روغن موتور یکی از مهم‌ترین قطعات موتور سیکلت است و نقش مهمی در عملکرد صحیح موتور دارد. روغن موتور باید هر 1000 کیلومتر تعویض شود.
نوع روغن موتور نیز باید مطابق با استانداردهای API و JASO باشد. انجام سرویس دوره‌ای موتور سیکلت ویگو ضروری است و باعث افزایش طول عمر موتور و کاهش هزینه‌های تعمیرات می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *